Historie
Historie od roku 1863
Kvalita, inovace a specializace – vlákno historií značky ETERNA
“Začalo to v časech, kdy košile a límec nebyly nerozlučně sešité v jeden kus. Dnes stačí “tlačítko VYBRAT”, abychom košili a límec sjednotili v jeden kus.”
Tak daleko do minulosti sahá historie značky ETERNA.
1863
Bratři Hönigsberg založili v roce 1863 ve Vídni oděvní společnost, kterou nazvali ETERNA. Jejich vynález patentované dvojité tkaniny se rychle rozšiřoval jako módní MUST-HAVE v pánském světě módy. A to odlišilo a dodnes odlišuje značku ETERNA (latinsky: věčný) od ostatních výrobců látek a košil a staví cestu k inovaci zvané NEŽEHLIVÁ KOŠILE.
Již tehdy se značka stala vyhledávanou pro svou jedinečnost v nežehlivosti a kvalitu materiálů a zpracování.
1927
Byla otevřena pobočka a výroba v německém Pasově – kde je sídlo a výroba ETERNY dodnes. Do Německa se o pár let později přesunulo i oficiální sídlo společnosti z Vídně.
1952
Eterna zahájila výrobu 1. kolekce pro ženy - halenky a blůzy inspirované pánskými košilemi.
1981
ETERNA začala prvně používat švýcarskou bavlnu – SWISS-COTTON v nežehlivé úpravě – ta dodnes tvoří základ velké části sortimentu ETERNA.
SWISS-COTTON je speciální dlouhovláknitá bavlna, která se vyrábí ve vybraných švýcarských přádelnách. Švýcarská bavlna splňuje ty nejvyšší standardy. Řadí se mezi 3% celosvětové produkce bavlny, které splňují takto vysoké požadavky.
1993
Při příležitosti 130. výročí společnost přestěhovala výrobu i kanceláře do nového sídla v Passau, do zcela nové budovy v průmyslovém sídle zvaném Sperrwies.
1996
V tomto roce se ETERNA zdolává dva významné milníky: 10 milionů prodaných NEŽEHLIVÝ KOŠIL a MILIONTÁ prodaná NEŽEHLIVÁ dámská BLŮZA.
2001
Zahájení kolekce kravat a doplňků značky s designy, které jsou dokonale laděny s materiály a designem košil.
2000
Jako první výrobce módních, společenských, business košil a halenek ve světě, dostává ETERNA certifikát ÖKO-TEX Standard 100plus, za výrobu produktů bez škodlivých látek a za výrobu šetrnou k životnímu prostředí.
2004
Byly otevřeny první dvě samostatné značkové prodejny ETERNA v obchodních centrech v Koblenz a v Mnichově.
Dnes má ETERNA v Německu a Rakousku přes 50 značkových obchodů.
Prodejny jsou navrženy pečlivě a promyšleně do posledního detailu, aby působily příjemně. Profesionální servis a poradenství v oblasti pánské a dámské módy je pak přidanou hodnotou obchodů Eterna v jejich holistickém způsobu servisu.
2008/2009
Již podruhé v řadě ETERNA získala titul "Superbrands" od nezávislou globální organizace Superbrands. Toto ocenění dokládá neustálý náskok v inovaci značky ETERNA.
2009
Peter Rentsch se stává obchodním manažer a ETERNA má vizi stát se nejvyhledávanější značkou v oblasti košil a halenek v Evropě do roku 2020.
2011
Prémiová řada je rozšířena o světově exkluzivní inovaci Dynamic Cotton - čisté bavlněné tkaniny, která je jedinečná svou elasticitu a tím začíná nová éra pohodlí v košili.
2013
Henning Gerbaulet je nástupcem Petera Rentsche a stává se řídícím partnerem společnosti.
ETERNA se úspěšně prosazuje, v konkurenci mnoha vysoce hodnoceným konkurentů, v kategorii „Celkový obrázek“ a získává ocenění „Top Brand Blouses 2013“.
V roce 2013 slaví ETERNA 150. výročí a připomíná si tradiční hodnoty - specialista na košile a halenky.
2014
V roce 2014 ETERNA představila svou pozoruhodnou invenci - první nežehlivé košile vyrobené z pohodlných strečových tkanin v programu Non Iron: další celosvětová inovace!
2015
Jako nadčasová moderní společnost s dlouhou tradicí čelí ETERNA výzvám trhu a konkurence. V roce 2015 vytváří redesignem nový vzhled značky.
S osvědčenou kvalitou, ale s novým vzhledem, novým logem, novým štítkem a novým vizuálním stylem a novým konceptem maloobchodního prodeje začíná ETERNA novou éru.
ETERNA začíná označovat své košile a halenky exkluzivní pečetí GOOD SHIRT. Tím veřejně potvrzuje ekologickou výrobu za spravedlivých pracovních podmínek v Evropě. Zároveň ETERNA vytváří transparentnost v hodnotovém řetězci a umožňuje spotřebiteli krok za krokem pochopit výrobní proces.
2016
Inovace a řemeslo charakterizují inovace roku 2016 = nejmodernější technologie značky ETERNA v textilní výrobě pro další zvýšení kvality košil a halenek.
Novým Super Slim střihem ETERNA uvádí na trh košili pro extra štíhlou siluetu.
Inovovaný potisk nežehlivého materiálu košile
Potisk s výtažkem Aloe Vera na pravé hedvábí pro výroby stylových dámských halenek.
2017
ETERNA doplňuje trvale udržitelnou firemní filozofii o další část:
Všechny košile a halenky prémiové řady 1863 by ETERNA, stejně jako košile na míru, jsou nyní vyráběny v režimu CO₂-neutrální.
Ve spolupráci se švýcarskou nadací na ochranu klimatu Myclimate, ETERNA kompenzuje stopu CO₂ ,vzniklou při výrobě košil a halenek, poskytováním finanční podpory projektům na snížení a zabránění CO₂ v Keni a na Madagaskaru.
2018
Další novinka Covert Shirt upevňuje postavení značky ETERNA jako specialisty na košile:
Díky inovativní dvojité konstrukci příze a mistrovskému procesu tkaní nežehlivého materiálu kepr je bílá košile s označením „Covert Shirt“ neprůhledná a to dokonce až tak, že nedovolí, aby prosvítalo tetování - na těle, zádech nebo pažích.
2019
Sortiment košil doplňují další novinky:
Trend směřující k uvolňování standardů business módy kopírují košile s označením SOFT TAILORING SHIRTS vyrobené z praných dvouvrstvých tkanin s měkkými manžetami a límcem.
Inovace ve funkčnost přichází v jedinečném materiálu LOTUS SHIRT - odpuzování nečistot a vody z materiálu.
ETERNA je nadšená získáním dvou ocenění: Dámský časopis "Freundin" si vybral moderní klasickou halenku ETERNA jako MUST HAVE každé dámy. Ve spotřebitelském časopise "Guter Rat" je model ETERNA GENTLE SHIRT vítězem testu pánských košilích.